Koordinatörlük

- Uygulama Yönergesi
- Araştırmacı Kılavuzu
- TÜBİTAK Kılavuzu
- Dış Kaynaklı Proje Kayıtları

- EBAP
- ÜBYS Destek
- Randevu Sistemi

 

BAPK Ofisi

Prof. Dr. H. Kemal İlter
Koordinatör
kemal.ilter@bakircay.edu.tr

Dr. Ourania Areta Hızıroğlu
Koordinatör Yardımcısı (Uluslararası Programlar)
ourania.areta@bakircay.edu.tr

Dr. Özge Saygın Karagöz
Koordinatör Yardımcısı (Ulusal Programlar)
ozge.karagoz@bakircay.edu.tr

Saniye Beyza TOPCUGİL AYDOĞAN
Proje Uzmanı (Uluslararası Programlar)
beyza.topcugil@bakircay.edu.tr

İrem Tuğba Doğan
Proje Uzmanı (Mali İşlemler)
irem.dogan@bakircay.edu.tr

Fatma Gürsul
Proje Uzmanı (Mali İşlemler)
fatma.gursul@bakircay.edu.tr

Ercan Şaşkın
Proje Uzmanı (Mali İşlemler)
ercan.saskin@bakircay.edu.tr

BAP Komisyonu Üyeleri

Prof. Dr. Abdulkadir Hızıroğlu, Rektör Yardımcısı
Komisyon Başkanı

Prof. Dr. Arıkan Tarık Saygılı, İİBF
Üye

Prof. Dr. Çağrı Eryılmaz, İTBF
Üye

Prof. Dr. Türker Çavuşoğlu, TP
Üye

Doç. Dr. Gülbin Ergin Gedik, SBF
Üye

Doç. Dr. Ümit Hüseyin Kaynar, MMF
Üye

Dr. Öğr. Üyesi İpek Çimen Bulut, HF
Üye

 


 

İletişim

Eposta: bapk@bakircay.edu.tr

Telefon: 0 232 493 00 00

Faks: 0 232 844 71 22

Adres: İzmir Bakırçay Üniversitesi, A Blok Kat 2 Ofis#219, Gazi Mustafa Kemal Mahallesi, Seyrek, Menemen, İzmir

 


 

Tarihçe

İzmir Bakırçay Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi, 58 inci maddesinin (b) fıkrası ile Ek 28 inci maddesine dayanılarak 26.11.2016 tarih ve 29900 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmeliği” (YKBY) uyarınca bilimsel araştırma proje tekliflerinin değerlendirilmesi, kabulü ve desteklenmesi ile bunlara ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlarının değerlendirilerek kamuoyuna duyurulması amacıyla 07.03.2018'de kurulmuştur.

Üniversitenin özgelirleri ile destekli projeler, YBKY kapsamında ve İzmir Bakırçay Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Uygulama Yönergesi (BAPY) uyarınca yürütülmektedir. Proje başvurusundan projenin sonlandırılmasına kadar olan işlemler ile projelerle ilgili satın alma süreçleri EBAP üzerinden gerçekleştirilmektedir.

Koordinatörlüğün sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi, bütçe ödeneklerinin özel hesaba aktarılması, özel hesaba ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi ve yükseköğretim kurumu araştırmacılarının görev aldığı ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen projelerin ilgili mevzuatla belirlenen süreçlerinin yürütülmesi, izlenmesi, teşvik ve koordine edilmesi, yükseköğretim kurumu araştırma performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma politikalarının belirlenmesiyle ilgili faaliyetlerin yürütülmesi ve üst yöneticinin bilimsel araştırma projeleri ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri ilgili birimlerle koordine halinde yürütmekle sorumlu birimdir.

Üniversitemiz tarafından desteklenen projelere ilişkin BAP Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilen iş ve işlemler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir:

  • İzmir Bakırçay Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Komisyonu tarafından açılmasına karar verilen proje çağrılarının duyurulması,
  • Proje başvurularının ön incelemesinin gerçekleştirmesi ve komisyona sunulması, 
  • Komisyon tarafından alınan kararların ilgililere bildirilmesi, 
  • Kabul edilen projelere ilişkin bilgilerin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bildirilmesi,
  • Projelerin satın alma işlemlerini gerçekleştirilmesi, 
  • Projelerin ödenek ve harcama durumlarının takip edilmesi, 
  • Projeler kapsamında yapılan bütün harcamaların tahakkuk işlemlerinin yapılması, 
  • Alınan makine teçhizat ile sarf malzemelerinin mal muayene ve kabullerinin takip edilmesi ile TKYS sistemine girişlerinin yapılması.

 

Ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen projelere ilişkin BAP Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilen iş ve işlemler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir:

  • Projelerin hesap açma işlemlerinin takibi ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na gerekli bildirimlerin yapılması,
  • Projelerin harcamalarının ilgili mevzuatla uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmesinin sağlanması,
  • Satın alması yapılan makine teçhizat ile sarf malzemelerinin muayene kabullerinin takibi ve TKYS sistemine girişlerinin yapılması,
  • TÜBİTAK Transfer Takip Sistemi'nde (TTS) projelerin ödeneklerinin muhasebeleştirilmesi ve güncel tutulması.

 


 

Görevler ve Sorumluluklar

  • Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
  • Bütçe ödeneklerini özel hesaba aktarmak, özel hesaba ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  • Yükseköğretim kurumu araştırmacılarının görev aldığı ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen bilimsel araştırma projelerin ilgili mevzuatla belirlenen işlemlerini yürütmek, izlemek, teşvik ve koordine etmek.
  • Yükseköğretim kurumu araştırma politikasını destekleyen araştırma alan ve konularını belirlemek.
  • Yükseköğretim kurumu araştırma politikalarının belirlenmesiyle ilgili faaliyetleri yürütmek.
  • Üst yöneticinin bilimsel araştırma projeleri ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri ilgili birimlerle koordine halinde yürütmek.